• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Oavsett är nog rådet ett först gå genom kommunens skuldrådgivare för se över om sanering ens kan vara lösning eller inte.

Jag håller med mycket av det LånaUtanPapper försöker förmedla, jag har en liknande skuldbörda och skulle jag släppa allt idag skulle det också uppskattningsvis ta tills jag är i 50-55. Jag vill kunna göra saker under dessa sista 25-30 år innan pension. Än är jag inte hos kfm men det är en tidsfråga.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Oavsett är nog rådet ett först gå genom kommunens skuldrådgivare för se över om sanering ens kan vara lösning eller inte.
Ja, det är nog en ganska officiell hållning. Det kan ju också stoppa en del ansökningar som är rena dumheterna, typ att man ligger efter med en telefonräkning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Rekommendationerna uppfattas mest som dåligt underbyggda spekulationer och anekdoter. Någon som är desperat och inte kan se skillnaden mellan sin egen situation och det som råden kan vara applicerbart på riskerar att ta felaktiga beslut och kan förledas att tro att sannolikheten att allt blir bra på så sätt är mycket större än den faktiskt är.
Och lösningen på det mesta är att belamra myndigheter med en massa skrivelser..
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Sluta uppmana alla att söka skuldsanering och samtidigt släppa sina skulder. Det är långt ifrån alla som får skuldsanering. Du lyfter inte riskerna som ditt råd medför, exempelvis att de som inte får skuldsanering men som släppt sina skulder riskerar att sitta med en livslång löneutmätning.
Att släppa sina lån till KFM är liksom den absolut sista utvägen så att starta en tråd där du rekommenderar allt och alla att göra det är hål i huvudet.

Du har i tidigare trådar klagat på den svenska offentlighetsprincipen och påtalat hur dåligt det är att man kan få ut uppgifter om personers ekonomi, personnummer m.m men ändå nyttjar du det genom att söka på din handläggare för att hitta något gemensamt. Förutom hyckleriet är det ganska osmakligt och obehagligt.
 

Nicke

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Jag tycker själv att det är märkligt att en budget och skuldrådgivare tycker det är en bra idé att bunkra upp med ett sparande under tiden man väntar på sanering. Jag har också träffat en rådgivare och fick istället rådet att visa att jag gjort allt för att betala det jag kan, vilket jag också gjorde från mars i år till september då min utmätning påbörjades. Det har inte gjort någon stor skillnad på min skuldbörda men jag kan iaf visa att jag gjort det jag kunnat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp